Noua generatie de Kia Sportage

Pe lângă versiunea europeană de 451,5 centimetri, în restul lumii este oferită o ediție mai lungă cu 14,5 cm. Opțiunile pe benzină și diesel sunt în continuare oferite, precum și cele hibride.De aproape trei secole, Kia a oferit modelul Sportage. Un succes mai notabil pe piața europeană a început cu a doua generație care a sosit în 2004. Rafael Nadal, celebru tenismen și ambasador Kia, a avut cu siguranță o mare influență în promovarea Kia. Cu a treia generație în 2010, Kia a devenit primul producător din Europa care a oferit o garanție de șapte ani. Acum vine a cincea generație, care este produsă pentru “Bătrânul Continent” într-o fabrică din Žilina, Slovacia.

Kia

Mare popularitate a ultimei generații

Cele patru generații anterioare au vândut peste 2,5 milioane de unități. Dintre acestea, peste 730.000 de exemplare au fost vândute în Europa. Dacă vorbim de piața noastră internă, au sosit puțin peste 5.500 de unități, iar faptul că peste 2.300 de unități se referă la ultima generație este un lucru bun în spatele modelului nou sosit.

Kia subliniază că a cincea generație de Sportage este prima care a fost special concepută și construită pentru Europa, indiferent de faptul că nu va fi vândută doar aici. A fost creat pe noua platformă N3 cu caracteristici îmbunătățite de conducere a SUV-urilor adaptate drumurilor europene. Există spațiu îmbunătățit pentru bagaje, spațiu pentru cap și pentru picioare și mult spațiu pentru picioare pentru pasagerii din al doilea rând.

Noul limbaj de design al Kia, Opposites United se află în centrul noului Sportage. O filozofie îndrăzneață încurajează gândirea și constă din cinci piloni. Aceștia reprezintă bucurie pentru rațiune, putere pentru progres, tehnologie pentru viață, tensiune pentru liniște și îndrăzneală pentru natură. Ultimul pilon – Bold for Nature – a influențat puternic designul noului Sportage, care întruchipează lumea naturii și creează o identitate de design cu o formă îndrăzneață, emoțională, modernă, dar în același timp organică.

Kia

Un design mai modern pentru noii clienți

Noul Sportage creează un design precis și complex în față, cu grafica detaliată a grilei negre, care se întinde pe lățimea din față. Grafica tehnică conectează principalele caracteristici frontale ale noului Sportage și îi conferă un aspect foarte atractiv. Grila combină grila modernă a Kia (adică nasul de tigru) cu lumini de zi cu LED cu design futurist distinctiv, care trasează linia dintre ele și farurile cu LED proeminente, cunoscute și sub numele de Sistemul Intelligent de Faruri (IFLS).

În spate, European Sportage își menține prezența puternică pe drum cu un design fastback musculos care curge în farurile din spate, care sunt concepute pentru a da impresia că sunt sculptate foarte precis în caroserie. Farurile spate sunt conectate printr-o linie orizontală subțire, ceea ce conferă noului Sportage un aspect destul de larg în spate.

Noul acoperiș negru, o altă noutate pentru Sportage în Europa, este acum disponibil în versiunea GT-Line, care pune accentul pe profilul sportiv și pe stâlpul C dinamic. În funcție de versiunea de echipare, noul Sportage oferă jante de 17, 18 sau 19 inch. Trebuie amintit că există șase forme, culori și detalii diferite din care să alegeți.

Kia

Mașini obișnuite pe benzină și diesel, dar și hibride

Există și elemente moderne. Deocamdată există ediții hibride, iar un hibrid plug-in este așteptat. Sunt disponibile ultimele generații de motoare cu ardere internă pe benzină și diesel, asigurându-se că noul Sportage poate satisface o gamă largă de nevoi și cerințe ale clienților, oferind modele de la 115 la 180 CP. Motoarele pe benzină sunt disponibile și cu tehnologia MHEV, care servește la reducerea în continuare a emisiilor și a consumului de combustibil.

Instalarea bateriilor în versiunile hibride este concepută pentru a reduce cât mai mult impactul asupra pasagerilor și spațiului bagajelor. În versiunea HEV, bateria este amplasată sub scaunele din al doilea rând, ceea ce oferă același spațiu pentru picioare ca și versiunea cu motor cu combustie. La modelul plug-in hybrid Sportage, bateria este amplasată central între două osii sub caroseria SUV-ului, ceea ce asigură o distribuție echilibrată a greutății și un spațiu practic, confortabil și versatil în cabină.

Gama diesel se deschide cu un motor economic de 1,6 litri cu o putere de 85 kW / 115 CP, urmat de o versiune mai puternică de 100 kW / 136 CP. Această ediție mai puternică aduce și tehnologie mild hybrid (MHEV). Motorul diesel are, de asemenea, cea mai recentă tehnologie SCR de control activ al emisiilor, care reduce și mai mult poluanții precum NOx și particulele. Ediția mai puternică este disponibilă și într-o versiune AWD cu tracțiune integrală. Ediția mai puternică este disponibilă cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și cu DCT cu 7 trepte. Aceasta este, de asemenea, o opțiune cu tracțiune AWD.

Noua tehnologie aduce economii

Oferta pe benzină este deschisă de motorul T-GDI de 1,6 litri de 110 kW / 150 CP. Motorul avansat cu patru cilindri dispune și de o tehnologie sofisticată de sincronizare variabilă a supapelor (CVVD). Aceasta controlează timpul de deschidere a supapelor pentru a îmbunătăți semnificativ performanța, pentru a reduce consumul de combustibil și a reduce emisiile. Motorul beneficiază, de asemenea, de un nou proces de ardere optimizat, tehnologie de răcire și măsuri cheie de reducere a frecării, inclusiv un sistem avansat de management termic integrat și utilizarea unui rulment cu bile cu frecare redusă.

Există și o versiune mild hybrid cu același motor pe benzină, ceea ce duce la o reducere a emisiilor de gaze de eșapament și a consumului de combustibil. Pe lângă aceasta, este disponibilă și o versiune mai puternică de 132 kW / 180 CP. Versiunea hibridă mai slabă este disponibilă cu o transmisie manuală inteligentă cu 6 trepte, iar opțiunea este oferită o transmisie automată cu 7 trepte. El este singura opțiune în cea mai puternică versiune. Edițiile hibride vin și cu o opțiune de tracțiune integrală.

Kia

Se poate face și cu tracțiune integrală

Noul model are și premiera funcției Terrain Mode. Modul de conducere off-road ajustează setările lui Sportage astfel încât vehiculul să obțină o dinamică optimă de condus în funcție de condițiile individuale de condus pe șosea sau pe teren. Combină o călătorie sofisticată, stabilă și confortabilă cu manevrabilitate agilă și dinamică. Acest lucru este ajutat de un sistem avansat de management și de o suspensie reglată cu precizie.

Sistemul de tracțiune integrală AWD controlat electronic asigură o distribuție optimă a puterii între roțile din față și din spate. Aceasta are loc în funcție de caracteristicile drumului și de condițiile de conducere. Acest lucru nu numai că îmbunătățește și mai mult performanța de conducere, dar crește și siguranța și eficiența.

La fel ca și exteriorul, care aduce linii directoare de design complet noi, și cabina pasagerilor a fost decorată cu linii noi. Desigur, există și numeroase soluții care au fost deja prezentate pe modelul electric EV6 și pe care acum le vedem reflectate și mai mult în restul gamei de producție. Au fost folosite materiale noi care ridică impresia de decor la un nivel și mai înalt. Nu trebuie să uităm de dorințele conducerii Kia de a aduce acest brand mai aproape de segmentul Premium.

Kia

Aspect mai bogat, dar și materiale

Imediat după intrarea în cabina pasagerilor, vedem cât de dominant și frumos proiectat este ecranul curbat integrat. Ecranul curbat se întinde elegant pe întregul bord, oferind cockpitului o lățime și adâncime dramatice. Ecranul tactil de înaltă tehnologie de 12,3 inhi și ecranul tactil multifuncțional acționează ca un hub pentru conectivitate, funcționalitate și utilizare. Ambele sunt concepute pentru a fi ușor de utilizat, foarte intuitive și moi la atingere.

Panoul de instrumente de 12,3 inch este echipat cu un afișaj cu cristale lichide și o peliculă complet subțire de ultimă generație pentru o grafică extrem de precisă și clară. Există, de asemenea, cele mai recente actualizări de software și hărți. Software-ul avansat de conectivitate din noul Sportage permite utilizatorilor să se conecteze de la distanță la vehiculul lor prin intermediul aplicației pentru smartphone Kia Connect.

Tehnologia interactivă ușor de utilizat oferă utilizatorilor acces la funcțiile cheie ale vehiculului, asigurând liniște totală printr-o simplă atingere (utilizatorul poate verifica cu ușurință dacă Sportage este încuiat sau ușile sunt închise) și confort total prin informarea utilizatorului exact unde și-au parcat vehiculul.

Kia

Suficiente prize USB

Consola centrală ergonomică este poziționată optim pentru șofer și pasagerul din față, oferind spațiu suplimentar de stocare flexibil. Prin simpla apăsare a unui buton, suporturile pentru pahare situate pe consola centrală, de exemplu, se pliază în carcasă atunci când nu aveți nevoie de ele, oferind pasagerilor mai mult spațiu dar și un spațiu practic de depozitare. Există, de asemenea, un schimbător de viteze shift-by-wire pe consola centrală. Slotul de încărcare pentru smartphone oferă o încărcare rapidă fără fir de 15 W.

Cabina este realizată din materiale de cea mai înaltă calitate, care sunt plăcute la atingere, iar opțiunile de culoare dinamice adaugă viață și energie. Scaunele șoferului și pasagerului combină inovația, confortul și funcționalitatea într-un design sportiv, subțire. Scaunele au porturi USB pentru încărcare rapidă, iar pentru un plus de confort al pasagerilor, există umerașe integrate pe spatele tetierelor scaunului care permit agățarea ușoară și practică a hainelor și a genților.

O variantă interesantă este avertismentul șoferului cu privire la pornirea vehiculului din fața ta, pentru ca cei care discută la telefon să nu mai încetinească ceilalți șoferi. Recent, din ce în ce mai mulți șoferi pe care îi aud spunând că conduc cu dispozitivul audio oprit. Aceștia vor să folosească plimbarea pentru relaxare și „timp pentru ei înșiși”. Ei au recunoscut acest lucru și în Kia, așa că sistemul oferă așa-numitele sunete ale naturii pe care le poate folosi pentru relaxare. Se pot auzi zgomotul pădurii pline de viață, ploaia, focul, mersul pe zăpadă, zgomotul mării, dar și zgomotul dintr-o cafenea. Interesant.

Am menționat deja că Sportage a fost dezvoltat în Europa, pentru clienții europeni, dar asta nu înseamnă că va fi disponibil doar în Europa. Pentru zona noastră a fost pregătit un model cu ampatament de 268 de centimetri, lățime de 186,5 cm, lungime de 451,5 cm și înălțime de 164,5 cm. Pentru restul lumii, este disponibilă o versiune extinsă, care măsoară încă 14,5 cm. Deci, noul model a crescut cu un centimetru în înălțime și lățime, iar ampatamentul este mult mai lung. Lungimea totală este cu 3 cm mai mare.

Mai spațios în toate direcțiile

Noul model are cel mai mare spațiu pentru picioare și spațiu pentru cap din clasa sa. European Sportage oferă 99,6 cm spațiu pentru picioare în al doilea rând, în timp ce spațiul spate este de 99,8 cm. Volumul portbagajului este de 591 litri (VDA) pentru versiunile ICE. Modelul anterior avea un volum al portbagajului de 503 litri. Cei 591 de litri declarați sunt versiunea pe benzina. În cazul motorinelor, volumul este cu 20 de litri mai mic, iar motorina hibridă are cel mai mic volum – 526 de litri.

Scaunele din spate pot fi rabatate într-un raport de 40:20:40, ceea ce permite 1780 de litri de spațiu total pentru bagaje. Funcționalitatea interioară inteligentă, în care scaunele din spate se rabatează printr-o simplă tragere a unei pârghii, este standard pe toate versiunile europene ale lui Kia Sportage. Este disponibil și un sistem audio Premium Harman Kardon. Versiunea GT-Line subliniază și mai mult natura energică, cu elemente interioare care creează contraste vizuale puternice între alb și negru, dând modelului un aspect colorat și sportiv.

Se acordă multă atenție siguranței. În spatele exteriorului elegant se află o caroserie întărită, ușoară, cu rezistență ridicată la torsiune. Sunt utilizate o varietate de sisteme de siguranță și structurale, inclusiv airbag-uri pentru șofer și pasager, airbag-uri cortină laterale, airbag-uri centrale față și airbag-uri laterale montate jos.

Pachetul Advanced Assistance Systems (ADAS) – cunoscut și sub numele de DriveWise – ajută noul Sportage să evite potențialele pericole, protejând în același timp pe deplin pasagerii și alți utilizatori ai drumului. Pachetul DriveWise include, de asemenea, un sistem de asistență pentru evitarea coliziunilor cu funcție de viraj. El este cel care ajută la evitarea coliziunilor cu mașinile, pietonii și bicicletele în direcția opusă atunci când virați la stânga sau la dreapta la intersecții.

Tehnologie pentru și mai multă siguranță

Sistemul de asistență la conducere pe autostradă (HDA) menține o distanță și o viteză stabilite față de vehiculul din față și ajută la menținerea noului Kia Sportage în centrul benzii. De asemenea, HDA poate regla viteza vehiculului în funcție de limita de viteză. Controlul inteligent de croazieră (NSCC) este bazat pe navigație și vă ajută să conduceți în siguranță pe autostradă folosind date de navigație în timp real. Tehnologia, care extinde și mai mult domeniul de aplicare al NSCC, reduce automat viteza de deplasare pe secțiuni de autostradă înainte de o curbă sau viraj. Când vehiculul circulă din nou „drept” pe autostradă, datorită funcției NSCC, vehiculul circulă din nou la viteza setată inițial.

La activarea indicatoarelor de direcție la schimbarea benzii de circulație, dacă există riscul unei coliziuni cu vehiculul din spate, noul sistem de prevenire a coliziunilor în unghiul mort (BCA) avertizează șoferul. Dacă, după o avertizare, riscul unei coliziuni crește, BCA monitorizează în mod activ vehiculul pentru a preveni o coliziune. BCA este activ și în situații precum parcarea paralelă, ceea ce ajută și mai mult la prevenirea coliziunilor cu vehiculele din spate. Blind Spot Monitoring (BVM), inclusă și în noul Sportage, îmbunătățește și mai mult siguranța șoferului și vizibilitatea atunci când schimbă benzile, afișând o imagine în timp real a spatelui vehiculului între indicatori.

Cinci niveluri de echipare

Sistemul de asistență la parcare de la distanță (RSPA) îl ajută pe șofer să parcheze de la distanță sau să părăsească un loc de parcare atunci când nu se află în vehicul. Parcarea este îmbunătățită și mai mult cu un sistem Vehicle Surround View (SVM) care afișează videoclipuri în timp real cu vehiculul și împrejurimile acestuia.

Kia a pregătit cinci niveluri de echipare pentru modelul Kia Sportage.  Pe lângă modelul Start de bază, ediția ceva mai bogată mai aduce și un volan încălzit, aer condiționat automat cu două zone, un senzor de ploaie și scaune față încălzite. Pentru încă cinci mii de kuna, obțineți nivelul Fresh, care aduce un ecran central de 12,3 inch cu navigație prin satelit.

Al patrulea, Style level, include și iluminare ambientală (cu transmisie DCT), scaune tapițate într-o combinație de material și piele, jante din aliaj de 18 inch, lumini LED și proiectoare de ceață, geamuri spate colorate suplimentar, un scaun pentru pasager reglabil pe înălțime și un hayon acţionat electric. Există, de asemenea, numeroase ajutoare electronice pentru o conducere mai sigură.

Ediția de top poartă eticheta GT-Line și include o jantă pentru volan sport, pedale metalice, scaune îmbrăcate în piele moale, jante din aliaj de 19 inch și un acoperiș panoramic. Modelele GT-Line diferă prin alte elemente vizuale. Insigna GT se află pe motor, în timp ce pe spatele barei de protecție există o placă de protecție cromată. În față există o placă de protecție argintie, în timp ce protecție Deluxe se întâlnește în interior la intrarea în vehicul. Consola centrală aduce elemente lucioase, iar țevile de evacuare duble ies în evidență în spate. Întâlnim și muluri cromate și accesorii pe bara de protecție.

 

Vă invităm să citiți și celelalte articole despre SUV prezente pe website-ul nostru autochelu.ro, unde puteți găsi informații și despre atelierul nostru. De asemenea, ne puteți urmări și pe platformele de social media (Instagram, Facebook, YouTube) pentru a fi primul care află noutățile din lumea auto.

Vezi și

Mercedes-G-Class

Privind înapoi despre Mercedes-Benz Clasa G

De la începuturi și până în prezent, Clasa G a rămas aproape identică, cu doar câteva detalii de caroserie modificate. Desigur, a ținut pasul cu vremurile în ceea ce privește tehnologia, motorul și echipamentul de siguranță, dar designul unghiular a rămas neschimbat...

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button