Versiunea plug-in hybrid a SUV-ului, care este foarte populară oferă o combinație destul de convingătoare de performanță și eficiență, precum și opțiunea întotdeauna utilă de conducere electrică.
Deși conceput în primul rând ca un fel de răspuns la concurența Hyundai (Kona Hybrid) și Toyota (C-HR Hybrid), 3008 Hybrid4 este un exemplu că hibridele plug-in nu trebuie să fie plictisitoare și concentrate exclusiv pe eficiență. Modelul Peugeot este cu siguranță eficient și economic, dar ținând cont de grupul motopropulsor de care dispune, am spune că demonstrația puterii tehnologiei hibride este în prim plan.
Această versiune cea mai puternică a lui 3008 este alimentată de o combinație dintre bine cunoscuta benzină turbo de 1,6 litri de 200 CP, un motor electric de 110 CP pe fiecare axă (permite efectiv tracțiunea integrală), o baterie de 13,2 kWh și o baterie de opt viteza transmisiei automate. Toate acestea au ca rezultat o putere totală a sistemului de 300 CP și 520 Nm, o autonomie potențială de rulare electrică de până la 59 de kilometri (conform WLTP) și performanțe destul de impresionante.
În ciuda combinației atrăgătoare dintre caroserie roșie și neagră și jante negre, nu ați spune din exterior că aceasta este o mașină capabilă să accelereze de la oprire la 100 km/h în 5,9 secunde și o viteză maximă de 235 km/ h. Accelerația impresionantă este disponibilă la aproape orice viteză și în fiecare treaptă de viteză, făcând aceasta de departe cea mai rapidă versiune a lui 3008 pe care o puteți cumpăra.
Dar să ne îndreptăm atenția pentru un moment către alte aspecte ale acestui SUV rapid și ecologic. Interiorul este la fel ca în celelalte versiuni ale acestui model, deși decorat cu dotări ceva mai luxoase care sporesc vizibil impresia de ansamblu de a conduce și de a rămâne în interior.
Ca parte a unei reproiectări recente, modelul 3008 are acum o combinație ceva mai modernă de instrumente digitale de 12,3 inch și un ecran tactil de 10 inch pentru un sistem de infotainment care funcționează decent. Volanul în miniatură este încă acolo și îți va plăcea (sau nu) în funcție de faptul că te poți obișnui să vezi instrumentele „peste” marginea superioară.
Interiorul cu design modern oferă, de asemenea, spațiu bun, deși spațiul pentru cap este oarecum „furat” de plafonul panoramic opțional. Portbagajul are un volum de 395 litri cu scaunele din spate ridicate, sau 1357 litri cu rândul de scaune din spate rabatat.
Nu este pentru realizarea unor recorduri de consum redus
Să ne întoarcem la condus. Peugeot 3008 Hybrid4 merge confortabil în modul electric și deși autonomia declarată de 59 de kilometri numai pe energie electrică nu va fi probabil niciodată atinsă, un 40 realist este foarte posibil. Când goliți bateria cu o capacitate de 13,2 kWh, o puteți încărca printr-o priză de acasă în șapte ore sau printr-un Wallbox în puțin peste o oră și jumătate.
În modul hibrid, când mașina este propulsată atât de motoare electrice, cât și de turbo benzină, SUV-ul accelerează decisiv și convingător, oferind întotdeauna o putere mai mult decât suficientă pentru depășiri pe drum deschis sau pentru atingerea vitezei de croazieră dorite pe autostradă. Deși consumul mediu combinat declarat al Peugeot de 1,3 l/100 km nu poate fi lăsat în urmă, intervalul de la 5,5 până la 7,8 l/100 km este destul de decent pentru un vehicul puternic de 300 de cai putere.
Un preț care nu este pentru toată lumea
Complet gata de condus, Peugeot 3008 Hybrid4 cântărește 1.840 de kilograme, ceea ce poate fi simțit într-o oarecare măsură dacă conduceți fără să fiți atenți la această masă considerabilă sau dacă nu vă asigurați că aporturile de direcție și schimbările bruște de direcție sunt controlate și măsurate. Suspensia Peugeot face față, în general, bine celor mai multe „provocări” rutiere pe care le veți întâlni în oraș și în afara orașului, oferind un confort solid în majoritatea situațiilor.
Versiunea hibridă, puternică de 300 CP, a lui Peugeot 3008 Hybrid4 din Black Edition costă 54.000 euro, iar cu unele echipamente suplimentare, acel preț crește la 57.000 euro. O sumă destul de mare pentru un SUV compact, dar dacă merită atât de mult depinde cât de multă importanță o acordați combinației sale de performanță impresionantă și conducere electrică.