Platforma Volkswagen MEB pentru vehicule electrice

Platforma-MEB

UN ANGAJAMENT AL VIITORULUI GRUPULUI VW

Grupul Volkswagen a sărit cu capul înainte pe piața mașinilor electrice fără nicio ezitare. În următorii câțiva ani, planul lor este să devină jucătorul său principal și intenționează să realizeze acest lucru prin construirea de noi fabrici și folosind o platformă nouă, nou dezvoltată pentru vehicule electrice, numită MEB.

Când o corporație precum Volkswagen AG își definește proiectul drept „unul dintre cele mai importante din istoria companiei”, se poate presupune că nu este vorba despre dezvoltarea unei noi palete de culori sau texturi pentru interiorul habitaclului mașinii. . Gigantul german a abordat pragmatic provocările prezentate de planurile ambițioase, iar unul dintre primele rezultate vizibile ale acestor eforturi de cucerire a pieței de mașini electrice a viitorului apropiat este platforma MEB. În germană, în spatele numelui MEB se află sintagma „Modularer Elektrobaukasten”, în engleză este „Modular Electric Drive Matrix”, și ne permitem libertatea de a le traduce toate împreună ca „Modular electric drive assembly”. Oricum ai numi-o, MEB este o platformă avansată cu un nivel ridicat de ajustabilitate, care va permite utilizarea sa în numeroase modele viitoare ale grupului Volkswagen.

În timp ce unele dintre mașinile electrice comercializate astăzi sunt construite de fapt pe platforme complet nepotrivite, concepute pentru mașini alimentate cu motoare cu ardere internă, ceea ce presupune compromisuri în ceea ce privește amplasarea bateriilor și a sistemului de propulsie în sine, MEB este o platformă destinată exclusiv vehiculelor cu baterii electrice.

Platforma MQB si dezvoltarea platformei MQB a VW a costat aproximativ 60 de miliarde de dolari și se bazează în prezent pe 80% din producția acestui grup, dar devine un lucru de trecut.

Este dificil pentru noi toți cei care nu fac parte din dezvoltarea și producția de mașini în companiile moderne să ne imaginăm care este costul dezvoltării și producției de componente individuale ale mașinii. Pentru a reduce costurile de dezvoltare și prin economii de scară și producție, producătorii de automobile au ajuns la ceva numit platformă de zeci de ani.

Este o soluție tehnică și tehnologică care include cel mai adesea partea inferioară a mașinii, grupul motopropulsor, componentele suspensiei și altele asemenea, toate fiind concepute astfel încât să poată fi utilizate în cât mai multe modele diferite. Dacă proiectanții și inginerii și-au făcut bine treaba, aceeași platformă va permite unui producător sau grup individual, cum este cazul Volkswagen AG, să producă pe el diferite mașini cu trei, patru sau cinci uși, berline, decapotabile, monovolume, Modele CUV-uri și SUV-uri. Platformele high-end sunt extrem de scumpe, așa că dezvoltarea soluției Volkswagen MQB a costat aproximativ 60 de miliarde USD, dar, datorită adaptabilității sale, reprezintă coloana vertebrală a aproximativ treizeci de modele din cadrul grupului.

Ca coloană vertebrală a tuturor, există un ansamblu baterie care este plasat în podeaua habitaclului, ca, de exemplu, într-o mașină Tesla. Pentru baterii, Volkswagen a ales o solutie flexibila „tabla de ciocolata”, in care intregul ansamblu baterie este alcatuit din module, ceea ce inseamna ca, in functie de modelul in care va fi instalat, este posibila cresterea si scaderea capacitatii bateriei. folosind elemente standardizate. Acesta este doar un exemplu al modului în care Volkswagen a găsit modalități de a reduce prețul produsului final.

Platformă MEB cu tracțiune integrală. Sistemul de propulsie de bază este cel din spate, dar anumite versiuni ale noilor modele vor fi oferite și cu tracțiune integrală.

Platforma-MEB

Este interesant faptul că platforma MEB este proiectată astfel încât să aibă în primul rând o unitate pe spate. Acest lucru se explică prin faptul că bateriile din podea coboară centrul de greutate într-o asemenea măsură încât tracțiunea din spate este o alegere mai inteligentă și nu aduce caracteristici negative, dar contribuie la dinamica de conducere. Deși datele oficiale nu au fost încă publicate, între roțile din spate ar putea fi un motor electric cu o putere de 125 kW, adică doar puțin mai puțin de 170 CP. Deși nici măcar nu este oficial, unele surse afirmă că în versiunile cu tracțiune integrală, platforma MEB ar trebui să aibă în față un motor electric cu între 55 și 65 de cai putere. Volkswagen intenționează să instaleze doar două motoare electrice diferite în întreaga prima serie de 10 milioane de vehicule bazate pe platforma MEB. Se vor atinge diferite niveluri de accelerație și putere cu diferite setări electronice de control,

Acumulatorul și motorul platformei MEB sunt răcite cu lichid. Este izbitor faptul că spațiul de sub capacul frontal nu este gol, ci conține diverse componente ale sistemului de răcire, precum și un modul pentru încălzirea și răcirea cabinei pasagerilor, care eliberează mult spațiu în cabina pasagerilor. Pe lângă acest „sub capotă” găsim și o baterie de 12 V a cărei sarcină este să alimenteze componentele electronice ale mașinii independent de bateria pentru alimentarea unității. Una dintre opțiunile care vor fi oferite este o pompă de căldură, adică un fel de „sistem de climatizare inversă”, care va ajuta la încălzirea cabinei pasagerilor în zonele reci, cu un impact mai mic asupra reducerii autonomiei cu o singură încărcare a bateriei.

Dacă nu ești mulțumit de viteza de încărcare de la conexiunea clasică de acasă, Volkswagen oferă o alternativă pentru care, bineînțeles, trebuie să o plătești

Odată cu prezentarea platformei MEB, Volkswagen a oferit și o soluție pentru toți cei care nu au suficientă răbdare pentru a-și încărca mașinile electrice folosind o conexiune standard de acasă. Pentru o încărcare mai rapidă în propria casă sau oriunde decideți să plătiți și să instalați infrastructura necesară, Volkswagen oferă Volks Wallbox.

Într-o carcasă elegantă, plăcută ochiului, există tot ce aveți nevoie pentru a încărca o mașină electrică, echipată cu o conexiune standard CCS (Combined Charging System), cu mai mult de 7 kW. Desigur, veți cumpăra un Wallbox, acesta va fi instalat de o terță parte și va trebui să cumpărați o conexiune adecvată la rețeaua de distribuție de la furnizorul de energie electrică selectat și să închiriați capacitatea necesară, atunci când vine vorba de consumul de energie electrică.

Așa cum stau lucrurile, primele modele de pe platforma MEB ar trebui să folosească baterii cu o tensiune între 300 și 400 de volți, în funcție de celulele folosite. Capacitatea bateriilor va fi de 48, 62 sau aproximativ 82 kWh. Acest lucru ar trebui să fie suficient pentru o autonomie între 328 și 547 de kilometri, conform noii metode de măsurare europene, WLTP, sau 280 până la 480 km conform standardului american EPA. Volkswagen se mândrește cu un sistem inovator de control al temperaturii bateriei, care este proiectat astfel încât lichidul de răcire să treacă prin placa de sub baterii, și nu între celulele în sine. Ar trebui să fie o soluție mai durabilă, care va fi mai ușor de modificat pe măsură ce tehnologiile celulelor în sine se schimbă fără intervenții dramatice în soluțiile tehnice ale platformei MEB. Volkswagen a decis să folosească versiunile de baterie „pouch cell” și „prismatic cell”, prima fiind furnizată de LG, iar cea de-a doua de Samsung.

Chiar și cele mai mici modele bazate pe platforma MEB ar trebui să poată găzdui cel mai încăpător ansamblu de baterii, precum și încărcare fără contact, adică inductivă. Când vine vorba de încărcare, cele două opțiuni de baterie mai slabe pot fi încărcate cu 100 kW, iar cele mai puternice baterii cu 125 kW. Aceasta înseamnă că încărcarea bateriilor goale la o capacitate de 80% ar putea fi finalizată în 30 de minute.

O parte a trecerii decisive către vehiculele electrice pentru Volkswagen înseamnă, de asemenea, reorientarea diviziei de sport de la motoarele cu ardere internă la modelele electrice cu baterii. Deși în cadrul grupului Volkswagen există o mulțime de experiență cu mașinile propulsate cu propulsoare hibride și, mai ales, ne referim la curse de anduranță, ID R este o bestie complet nouă.

Ca parte a promovării viitoarei familii de mașini „ID”, dar și ca început al dezvoltării vehiculelor sport electrice, Volkswagen a trimis o echipă pentru a cuceri celebrul Pikes Peak. Legendara cursă montană „sub nori” s-a oprit zgomotos când modelul electric Volkswagen ID R Pikes Peak, condus de francezul Romain Dumas, a surclasat toată competiția la prima sa apariție. Pe lângă victoria de clasă, ID R și Dumas au ocupat primul loc în general la cursa Pikes Peak din 2018, doborând recordul de cinci ani al lui Sebastian Loeb. ID R a devenit astfel primul vehicul care a urcat Pikes Peak în mai puțin de opt minute, din istoria cursei care datează din 1916.

În mod destul de logic, deoarece sportul auto-moto servește în mod tradițional pentru a promova producătorii și a-și etala mușchii în fața concurenței, în viitorul apropiat ne putem aștepta la tot mai multe competiții noi adaptate vehiculelor electrice de competiție.

Întrucât acționarea electrică înseamnă că podeaua din cabină va fi în mare parte plană, deoarece nu este nevoie de tuneluri pentru a găzdui sistemul de evacuare sau arbori de transmisie, există totuși o creastă centrală prin care trece cablurile, dar și țevile pentru răcirea motor și răcire și, după caz, încălzirea bateriei. Dacă o comparăm cu actualele modele VW, noua compactă ID electrică se va regăsi în dimensiunile lui Golf, cu un interior care oferă spațiu precum cel al actualului Passat. Amplasarea bateriei impune ca podeaua cabinei să fie mai sus decât modelele echivalente cu combustie, dar asta merge mână în mână cu tendințele pieței. Noile modele vor circula pe roți cu un diametru de 18 până la 21 de inch.

Platforma MEB în sine este realizată din materiale obișnuite, care include în principal oțel, iar carcasa bateriei este realizată din aluminiu. Platforma în sine este foarte adaptabilă, așa că dacă este necesar poate fi „întinsă” în zona din fața roților din spate, dar și în fața „firewall-ului”, adică pe despărțitorul care poartă pedalele de comandă. De asemenea, va fi posibilă corectarea traseului roții prin înlocuirea anumitor componente ale suspensiei.

Se pare că Volkswagen nu intenționează să urmeze calea exotică pe care BMW a ales-o pentru modelul său i3, așa că vehiculele de pe platforma MEB nu vor folosi în producție fibră de carbon, dar modelele mai prestigioase vor folosi o proporție mai mare de aluminiu decât cele al căror scop este pentru a atrage clienți cu un preț mai accesibil. .

Primele patru modele Volkswagen bazate pe platforma MEB au fost deja prezentate ca modele concept. Sub noul ID „insignă”, producția modelului cu același nume va începe la sfârșitul anului 2019, al cărui început de vânzări este planificat pentru începutul anului 2020. Producția modelului ID Crozz CUV (vehicul utilitar crossover) este programată să înceapă atunci, după care carismatica autoutilitară ID Buzz și modelul de limuzină ID Vizzion ar trebui să se alăture în producție în 2022. De menționat că în 2020, pe aceeași platformă va începe producția modelului Vizion E CUV de la Skoda, precum și a modelului Seat necunoscut în prezent.

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button