Este aproape imposibil să găsești un sinonim care ar descrie cel mai bine această mașină. Poate ar trebui folosit termenul de „lux”. Cel mai echipat Velar s-a prezentat în tot luxul său cu puternicul motor V6 diesel de 300 CP.
Prestigiul Land Rover nu are multe mașini în gama sa, dar probabil că e mai bine așa. Și anume, fiecare dintre modelele lor este o poveste unică în lumea off-road, cu un lux suprem și capacități off-road de neegalat. Cât despre Range Rover, este o linie chiar mai specială a aceleiași mărci, care are în prezent patru modele în gama sa.
Actualul Range Rover Velar a fost prezentat publicului la Salonul Auto Internațional de la Geneva și este plasat între modelele Evoque și Sport în oferta mărcii sale. Din punct de vedere corporativ, Velar folosește platforma IQ pe care este construit Jaguar F-Pace și face parte dintr-un program în care proprietarul Jaguar Land Rover și Tata Motors din India, reînnoiește întreaga gamă a acestor mașini exclusive.
Modern, dar în același timp suficient de clasic pentru a fi recunoscut instantaneu, este probabil cea mai scurtă descriere a aspectului Range Rover Velar. Desigur, vorbim despre o mașină al cărei design arată clar apartenența acestei familii exclusiviste și care este modernă și cu adevărat izbitoare. Desigur, dimensiunile de 4803 x 2032 x 1665 mm, precum și ampatamentul de 2874 mm contribuie la acea impresie puternică.
Câteva detalii sunt deosebit de importante pentru performanța lui Velar în fața oricărui public: roți mari și lumini foarte subțiri, dar extrem de eficiente realizate în tehnologie Full-LED. În plus, există mânere de uși pliabile, un difuzor spate cu două țevi de eșapament ușor supradimensionate (desigur false) etc. Per total, cel mai puțin putem spune este că această mașină arată impresionant.
În interior găsim opulența care se potrivește unei mașini din această clasă sau, dacă vrei neapărat, prețul. Interiorul lui Velar este dominat de trei ecrane mari (panou de instrumente virtual, ecran de infotainment și cel de pe consola centrală de mai jos, pentru reglarea setărilor vehiculului). Desigur, pielea domină scaunele și accesoriile, combinația în două tonuri subliniind și mai mult impresia vizuală. În cele din urmă, există și inserții de aluminiu perfect prelucrate și plasate pe marginea volanului, consola centrală, cadrele de deschidere a ventilației.
Credem că nu este nevoie să cheltuim prea multe cuvinte pe confort, pentru că este, pur și simplu, superb. În același timp, însă, trebuie să remarcăm că această mașină foarte rapidă poate merita și un sprijin lateral puțin mai pronunțat pentru scaunele din față. De asemenea, va fi suficient spațiu pentru genunchi pe banchetele din spate pentru mai multe persoane, dar totuși, așa cum este de obicei pentru SUV-uri, nu este atât de mult pe cât ne-am aștepta de la o mașină de dimensiunile menționate. Spătarele scaunelor din spate sunt echipate cu reglare electrică a înclinării.
Velar va oferi familiilor un portbagaj cu adevărat spațios, care găzduiește 673 dmc, în timp ce prin rabatarea completă a spătarelor banchetelor din spate (acestea sunt împărțite în raport de 40/20/40), sunt disponibile până la 1731 dm3. Să mai menționăm că în această configurație dimensiunile portbagajului sunt de 1795 x 1247 mm, ceea ce este într-adevăr suficient pentru transportul celor mai mari încărcături.
Caroseria Range Rover Velar este construită folosind mai mult de 81 la sută din aliaje de aluminiu, ceea ce reprezintă o valoare record în segment și afectează semnificativ reducerea greutății vehiculului.
Lista completă de echipamente a Range Rover Velar R-Dynamic HSE se încadrează în sfera acestui articol, mai ales având în vedere că este cel mai bogat pachet disponibil pentru această mașină și faptul că Velar avea ceva suplimentar echipamente. În orice caz, vom evidenția detaliile mai importante.
Printre acestea se numără cu siguranță un nivel ridicat de siguranță, care este semnat de șase airbag-uri și există controlul de croazieră activ, două puncte de conectare ISOFIX spate, un sistem de monitorizare a uzurii frânelor, precum și un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, un sistem de monitorizare a benzii și frânare automată de urgență. , supravegherea așa-numitului unghi mort, ESP, control coborâre dealuri, lumini de ceață față.
Echipamentul standard al pachetului R-Dynamic HSE include jante de 21 de inch, deschiderea electrică a portbagajului, reglarea electrică a volanului și a scaunelor din față (în 20 de direcții), tapițerie din piele Windsor, un sistem audio surround Meridian cu 17 difuzoare și un amplificator de putere de 825 W. , cameră de marșarier și vedere la 360° în jurul vehiculului, infotainment avansat cu suport Bluetooth, frână de parcare electrică, aer condiționat automat pe 2 zone, scaune spate încălzite.
Printre accesoriile mai importante, vom evidenția jantele din aliaj ușor de 22 de inch, o trapă panoramică cu umbrire acționată electric, un afișaj Head-up, vopsea metalizată, un diferențial activ spate, căptușeli interioare ale plafonului și portbagaj din material de piele întoarsă, iluminare ambientala, deschidere a vehiculului fără cheie, volan încalzit, sistem de dinamică adaptivă si sistem de predicție a adâncimii tirajului de apă.
Un singur motor împiedică declararea Velar-ului testat drept cel mai puternic din gamă. Dar V6-ul diesel de 3 litri este, fără îndoială, o alegere fantastică pentru o mașină ca aceasta. Doar o scurtă privire asupra performanței (300 CP și 700 Nm) ne spune clar că acesta nu este un SUV obișnuit. Și anume, tocmai datorită rezervelor uriașe de cuplu, construcției cu două turbocompresoare (al doilea este activat peste 2500 rpm) dar și cutiei de viteze cu rapoarte de transmisie bine lovite, această mașină va accelera până la 100 km/h într-o viteză fulgerătoare. 6,8 secunde (producătorul promite 6,5 s).
Subiectiv, datorită greutății mari a vehiculului de 1954 kg și a scaunelor destul de moi (confortabile), senzația de accelerație nu este atât de impresionantă pe cât sugerează valorile declarate, dar adevărul este că vei întâlni puține mașini în trafic care poate ține pasul cu Range Rover Velar 3.0D V6. Bineînțeles, cuplul mare își va arăta adevărata valoare în remorci de teren sau remorcare mai solicitante care (cu frâne) pot cântări până la 2.500 kg.
Transmiterea puterii la bază asigură tracțiunea permanentă la toate cele patru roți (cu posibilitatea de a livra până la 100% din cuplul unei axe), iar fiecare versiune a Velar vine standard cu transmisia automată ZF cu 8 trepte cu posibilitatea de schimbare manuală a vitezelor. Așa cum a devenit deja obișnuit în cazul automatelor moderne, schimbările cu adevărat rapide ale treptelor cu această ocazie au eliminat și nevoia reală de schimbări manuale, dar este bine de știut că această posibilitate este disponibilă.
În cele din urmă, acest super-SUV rapid de 236 (241) km/h nu este o risipă, ceea ce este o altă confirmare a succesului tehnologiei Range Rover. Astfel, la condusul în oraș sa înregistrat 11,2 l/100 km, ceea ce, fără îndoială, reprezintă un rezultat grozav pentru un vehicul de asemenea performanțe și greutate. În plus, trebuie să menționăm că sau „făcut” aproape toți kilometrii parcurși în modul Dynamic. Media finală a testului, adică consum in regim mixt, oprit la o valoare cu adevărat mica de 9,9 l/100 km.
Performanțele deja menționate sunt într-adevăr o parte convingătoare a poveștii Velar-ului testat. Tot așa cum era de așteptat, una dintre caracteristicile fundamentale ale acestei mașini este confortul, atât legat de scaune sau de șasiu, cât și de cel acustic. Scaunele încălzite și încălzirea eficientă a interiorului în general fac din Velar o mașină de care se poate bucura în timpul condusului zilnic în oraș sau într-o călătorie.
Desigur, așa cum am spus deja de atâtea ori, „nu poți merge împotriva legilor fizicii”, așa că ar trebui să ții cont de faptul că șasiul și anvelopele, în ciuda lățimii de 265 mm, au limitele lor. Astfel, atunci când intră mai repede în viraje, Velar 3.0D V6 va sub vira mai întâi ușor, apoi va supra vira brusc. În același timp, sistemul ESP intervine pentru a ajuta și va corecta traiectoria vehiculului în timp util și există și un sistem de vectorizare a cuplului care funcționează prin frâne, dar totuși trebuie să fii atent. Și anume, datorită masei și dimensiunilor sale, această mașină de înaltă performanță nu dezvăluie la început cât de repede ne mișcăm de fapt.
Servodirecția electrică, cu funcționare progresivă, este foarte precisă pentru un SUV mare, dar dacă ești pe cale să frânezi brusc, trebuie să ții cont că este o mașină de aproape două tone, a cărei distanță de oprire, chiar și în condiții ideale , este ceva mai lung. De asemenea, suspensia pneumatică, care este reglată în toate modurile de funcționare pentru a oferi confort maxim, face ca corpul să se încline mai pronunțat atunci când conduceți mai repede.
Range Rover Velar 3.0D V6 R-Dynamic HSE testat a fost, de asemenea, echipat cu o serie de sisteme de reglare a grupului de propulsie. Pe lângă modul de operare Dynamic, pe care l-am folosit cel mai des, Velar oferă și posibilitatea de a conduce mai economic cu setarea Eco și chiar și cinci set-up-uri preprogramate destinate conducerii pe drumuri neasfaltate. Să nu uităm, este foarte util pentru că este o mașină de teren serioasă care, de exemplu, poate trece prin apă doar cu adâncimea de 650 mm. Suspensia pneumatică reglabilă, pe lângă funcționarea automată, are și două niveluri destinate conducerii, care pot fi selectate și manual.
- suspensia pneumatică coboară automat înălțimea vehiculului cu 100 mm la viteze de peste 105 km/h pentru a menține proprietăți aerodinamice optime și a reduce consumul.
- în comparație cu setarea standard a suspensiei, modul off-road crește înălțimea șasiului cu 46 mm până la o viteză de 50 km/h, ceea ce atinge garda la sol de 251 mm. Cu toate acestea, între 50 și 80 km/h șasiul coboară automat cu 18 mm
- sistemul Adaptive Dynamics, standard pe toate versiunile, monitorizează mișcările roților de 500 de ori pe secundă și ale corpului de 100 de ori pe secundă pentru a regla automat setările tuturor celor patru arcuri pneumatice
- când motorul este oprit, șasiul este coborât automat cu 40 mm pentru a permite o ieșire mai ușoară din vehicul
Deși nu reprezintă vârful ofertei producătorului său, Range Rover Velar reprezintă cu siguranță topul atunci când vorbim de mașini SUV de lux cu performanțe remarcabile. S-ar putea să nu concureze în egală măsură cu modelele SUV sportive de la Stuttgart în ceea ce privește caracteristicile de condus, dar prin designul interior și designul său este cu adevărat competitiv cu fiecare model din această categorie specială.
Range Rover Velar în versiunea 3.0D V6 R-Dynamic HSE va cuceri imediat fiecare fan din această categorie. Aspectul său puternic este meritul unui design cu adevărat excepțional, iar prestigiul și unicitatea pe care le radiază nu are aproape niciun concurent demn.