Ediția de top a modelului SUV de oraș atrage prin caroseria bicoloră, combinația economică și foarte plăcută de motor diesel și transmisie automată cu două ambreiaje și știm că toate acestea își au prețul.
Că combinația japoneza-franceză poate duce la rezultate excepționale a fost demonstrat de mai multe ori. Amintiți-vă doar de modelul Nissan Qashqai, care a început o avalanșă de modele SUV compacte, când mulți nu au avut nicio problemă să aștepte mai mult de șase luni pentru a-și obține copia. Ulterior, modelul Captur ceva mai mic de la Renault a avut un mare succes, care se simte și astăzi. Este unul dintre pionierii segmentului de modele SUV de oraș, pe care recent am avut ocazia să-l testăm în ediția luxos pregătită Initiale Paris.
Renault Captur este un model creat pe platforma extrem de popularului Clio, care arde și strălucește de câteva decenii și care a continuat popularitatea modelului Renault 5. Deși mulți îl numesc pe Captur „ucigașul Clio”, adică ( totuși) nu este cazul. La nivel european, Clio a crescut ușor în ultimii trei ani, de la 315.000 de exemplare în 2016 la peste 336.000 anul trecut, făcându-l cel mai căutat model de pe Vechiul Continent după VW Golf. Totodată, Captur se află pe locul 12 cu mai mult sau mai puțin același număr de vehicule, 217 mii în 2016, adică aproape 215 mii anul trecut. Ei ar spune că Captur va trebui să mai aștepte puțin pentru înlocuirea lui Clio.
Cu toate acestea, acestea nu sunt aceleași vehicule. Aceste modele sunt pregătite pentru diferiți clienți. În timp ce unii aleg mașinile cu inima, alții o fac cu mintea. Suntem înclinați către faptul că Renault Captur nu este cel mai frumos și modern, dar când stai în el și încerci să găsești un defect major, este greu să-l găsești. Dimensiuni solide, spațiu disponibil și bineînțeles confort. Desigur, trebuie reținut că aceasta este o mașină care a fost scoasă la vânzare pentru prima dată în 2013, iar de atunci a suferit un singur face lift minor.
Modelul testat aduce o combinație foarte interesantă de echipare bogată, motor turbo diesel dCi plăcut și foarte cunoscut și transmisie automată EDC cu dublu ambreiaj. Când vorbim despre echipamente, există mai mult decât ceea ce este necesar pentru utilizarea zilnică a unei mașini de oraș și oferim o listă mai detaliată la sfârșitul textului. La prima vedere, testul Renault Captur atrage prin combinația sa în două tonuri de caroserie.
Francezii s-au dovedit a fi experți excepționali în segmentul mono volumelor, iar acestui drăguț SUV din segmentul B au fost aplicate câteva soluții. Ne referim în primul rând la oferta de spațiu. De exemplu, Renault Captur în ediția de bază vine cu un volum al portbagajului de 377 de litri, care poate fi extins la 455 de litri prin mișcarea banchetei culisante din spate cu până la 16 centimetri. Desigur, atunci pasagerii de pe bancheta din spate vor avea mai puțin spațiu pentru picioare. In fata pasagerului nu se afla clasicul torpedo, ci un sertar cu un volum de 11 litri, iar la acesta ar trebui adaugat un compartiment in partea superioara a plansei de bord, precum si spatii in panourile usii. Un total de 27 de litri de compartimente de depozitare. De asemenea, podeaua mobilă din portbagaj îl face mai ușor de utilizat.
Judecând după indicatorii de până acum, Renault Captur este iubit de femeile șoferi. Unul dintre avantaje, în comparație cu Clio, pentru ei este cu siguranță podeaua înălțată de 20 de centimetri de la sol. Acest lucru le-a făcut mai ușor să-și găsească drumul în jurul orașului, adică să urce peste creasta. Această podea înălțată este cea care face o mare diferență în comparație cu Clio, care a fost deja menționat de mai multe ori. Și anume, centrul de greutate mai înalt al mașinii duce la caracteristici de condus reduse și, desigur, înclinarea caroseriei se simte mai mult. Cu toate acestea, trebuie reținut că aceasta nu este o mașină destinată iubitorilor de caracteristici sportive.
Acest fapt este confirmat suplimentar de un specimen de testare alimentat de un motor dCi de 1,5 litri de 90 CP. Față de majoritatea modelelor Renault Captur pe care le întâlnim pe drumurile interne, modelul de testare a fost echipat și cu o transmisie automată EDC cu dublu ambreiaj. Împreună, această simbioză pare foarte îndrăzneață și drăguță. Cutia de viteze schimbă treptele fără șocuri semnificative, iar în combinație cu economia de combustibil deja cunoscută, în timpul testului am avut un consum mediu de 5,4 litri la 100 de kilometri.
Eșantionul de testare a fost montat pe jante de aluminiu de 17 inci, încălțate cu anvelope de iarnă Continental, care au absorbit destul de solid denivelările anumitor drumuri interne. Din poziția șoferului, vizibilitatea este destul de bună, iar la mers cu spate ajută camera, a cărei imagine este proiectată pe ecranul central. Scaunele sunt confortabile, iar poziția în spatele volanului este plăcută. Impresia este oarecum stricata de senzatia de plastic ieftin.
În oraș, unii șoferi au probleme la parcarea mașinilor. Le este destinat sistemul de parcare numit Slobodne ruke – Easy Park Assist. Este necesar să îl porniți, să alegeți ce fel de ambalaj va fi (lateral, în diagonală, paralel…), să porniți intermitent, astfel încât sistemul să recunoască pe ce parte caută un spațiu și să treceți pe lângă locuri de parcare până când sistemul detectează singur un loc de parcare liber. După aceea, cutia de viteze este pusă în poziția de mers în marșarier și se dozează gazul sau frâna, iar sistemul corectează automat poziția volanului. Sistemul funcționează solid, deși are nevoie de puțină îmbunătățire, pentru că recunoaște greu pietrele de bordură, așa că există posibilitatea să te urci inutil pe ele.
În sfârșit, să rezumăm. După șase ani pe piață, Renault Captur este încă un model foarte popular. Am văzut și de ce. Oferă mult și nu cere mult – când vine vorba de consum. Dacă vorbim despre preț, suma este încă considerabilă, dar când luăm în considerare cantitatea de echipamente, prețul este justificat. Singura întrebare este, ce ne-am putea face fără să reducem prețul. În orice caz, o mașină care ar trebui luată în considerare dacă cumpărați un model SUV din segmentul B.