SUV-ul Lexus RZ 450e va fii prezentat in 2023

Lexus a început o nouă eră cu lansarea online a lui RZ 450e în această săptămână, care este primul vehicul electric cu baterie al mărcii de lux. 

Acesta va urma Toyota bZ4X pe piață în această vară, împărțind platforma e-TNGA, ampatamentul, bateria și motoarele. Producătorul auto afirmă că RZ marchează tranziția lui Lexus într-o marcă centrată pe BEV, ceea ce înseamnă că sunt mult mai multe modele în curs de dezvoltare. Marca s-a angajat să fie 100% electrică până la sfârșitul deceniului. Deși seamănă cu actualul SUV RX, RZ este puțin mai mic, dimensionat mai mult ca Toyota Venza. Acesta va fi oferit strict într-o configurație cu două motoare, cu tracțiune integrală. Vine cu toate condițiile prealabile Lexus, cu promisiunea de a fi foarte silențios în interior din cauza lipsei unui motor cu ardere. O caracteristică intrigantă este volanul în stil jug, care va fi oferit „la o dată viitoare”. Mai degrabă decât un volan obișnuit, rotund, acesta are în esență un mâner din stânga și din dreapta. RZ are un echilibru de caracteristici tradiționale și inovații. În cele din urmă, este posibil ca numele mărcii și reputația să fie cele mai mari atracții ale sale.

Lexus se mută în spațiul vital al vehiculelor electrice cu RZ, țintind un segment popular, lăsând în același timp spațiu pentru un SUV mai mare, asemănător celui de mai târziu RX L cu trei rânduri. Fiind un model însoțitor pentru Toyota bZ4X urmează strategia de lungă durată a producătorului de automobile de partajare a platformelor și a grupului de propulsie, care a adus eficiența costurilor și a contribuit la o fiabilitate de invidiat. 

În acest caz, se pare că RZ – cel puțin pe hârtie – nu se ridică la specificațiile văzute cu alte EV-uri de lux. Cel mai notabil este gama sa. În timp ce 360 de km ar putea fi adecvate pentru majoritatea oamenilor, în majoritatea zilelor, există o problemă de percepție atunci când alte modele oferă aproape 480 km.  Exteriorul are cute îndrăznețe, design curat și ușor, și numeroase atingeri aerodinamice pentru a maximiza eficiența. RZ este puțin mai mic decât popularul SUV RX de dimensiuni medii, cele mai mari diferențe dimensionale fiind că este cu aproximativ 4 inch mai scurt, de sus în jos și bara de protecție. Cea mai apropiată potrivire din portofoliul corporativ este Toyota Venza. Designul frontal păstrează forma de arbore semnătură a mărcii, folosită pentru grila pe modelele pe benzină. Aici axul este un element neted, compensat de forme asemănătoare grilajului.

Lexus

Din lateral, liniile adânci sculptate dau definiție corpului, făcându-l să pară în mișcare chiar și atunci când stai nemișcat. Acesta duce înainte elementul de acoperiș „plutitor” văzut la RX, cu plafonul de culoarea caroseriei separat de partea inferioară a caroseriei prin ornamente negre. 

Trapa din spate este înclinată dramatic, urmând tendința de stil coupe-like la SUV-uri care limitează inevitabil spațiul pentru încărcăturile înalte. Bara luminoasă unică și continuă din spate mărește vizual aspectul, în timp ce face luminile din spate destul de ordonate. Un ecran tactil mare de 14 inch este în centrul atenției. Din fericire, nu există controler touchpad pentru RZ. Interiorul arată în mod distinctiv Toyota, cu panourile sale contrastante, designul de control curat și ecranul central dominant.  Ecranul de 14 inch găzduiește cel mai recent sistem de infotainment Lexus, așa cum sa văzut anterior pe cele mai recente SUV-uri NX și LX. Cele două cadrane integrate, fiecare cu un ecran, au o atingere îngrijită, de înaltă tehnologie din fericire, controlerul touchpad asemănător unui laptop folosit pe multe modele Lexus actuale este absent de pe RZ. Butonul de pornire/oprire pentru SUV este montat sus, făcându-l ușor de văzut. Acesta este un detaliu binevenit, deoarece unele mașini recente pe care le-am testat au acest buton vital într-un loc unde poate fi greu de văzut, în spatele volanului. Sub volan și într-o poziție similară pe partea pasagerului din față se află un încălzitor radiant pentru a încălzi zona genunchilor – o caracteristică care devine mai comună la vehiculele electrice, care nu se pot baza pe un motor pe gaz pentru a produce căldură. 

Lexus

Un afișaj head-up disponibil poate proiecta informații audio, de navigație și alte informații pe parbriz, reducând timpul pe care șoferul trebuie să îl investească pentru a-și muta privirea de pe șosea. 

În viitor, Lexus va oferi un volan în stil jug (prezentat mai jos) cu un sistem electric de direcție prin cablu, care este conceput pentru a gestiona toate sarcinile de direcție cu 150 de grade de mișcare. Acesta ajustează ratele de răspuns pentru a evita mișcările de mână atunci când parcați, navigați în intersecții sau efectuați o întoarcere. Acesta este diferit de jugul găsit în Tesla Model S, care se rotește în jur. Am constatat că acest lucru este dezamăgitor și te poate distrage, mai ales în parcări. Nu este clar dacă sistemul va avea o conexiune mecanică de rezervă între volan și volanul de drum care preia controlul în cazul unei defecțiuni, așa cum este cazul sistemului existent de direcție prin cablu de la Infiniti.Un acoperiș panoramic ar trebui să facă ca cabina să se simtă mai spațioasă.Volanul în stil jug va fi oferit în viitor.

RZ este oferit strict în configurație cu tracțiune integrală, cu un motor de 150 kW în față și un motor de 80 kW în spate. Lexus reține un cai-putere combinat până se apropie de producție, dar acele cifre electrice se transformă la 201 CP și 107 CP. Aceasta înseamnă că puterea combinată poate fi în jur de 300 CP, ceea ce ar fi mult mai mare decât cei 214 CP ai modelului bZ4X. Capacitatea bateriei RZ este de 71,4 kWh, și este asociată pachetului cu bZ4X cu tracțiune frontală și este treptat mai mică decât acumulatorul de 72,8 kWh montat pe bZ4X AWD. Producătorul auto estimează că autonomia va fi de până la 360 km atunci când este echipat cu roți de 18 inhi. Acesta este mai scurt decât majoritatea configurațiilor bZ4X și mulți concurenți cheie. 

Oficialii Toyota i-au explicat lui CR, când au discutat despre bZ4X, că au impresia că această autonomie este mult peste ceea ce conduc majoritatea oamenilor zilnic. Ei au subliniat că pentru a obține o gamă mai mare ar adăuga atât costuri, cât și greutate. bZ4X AWD rulează 0-100 km/h într-un timp de 6,5 secunde. În mod clar, Lexus va fi mai rapid, ceea ce va oferi o experiență plină de viață. (Pentru contrast, modelul Tesla Y pe care l-am testat a accelerat 0-100 km/h în 4,7 secunde).

Sisteme de siguranță și asistență pentru șofer

Suita Lexus Safety Sense+ 3.0 (alias LSS+ 3.0) este echipament standard pe RZ, cu cele mai noi funcții de siguranță activă de la producătorul de automobile. Include toate caracteristicile comune, cum ar fi frânarea automată de urgență cu detectarea pietonilor și controlul adaptiv al vitezei de croazieră, cu multe îmbunătățiri. De exemplu, sistemul de monitorizare a șoferului urmărește cât de atent este șoferul și ajustează avertismentele și intervențiile în funcție de dacă șoferul este considerat a fi distras sau somnolent. De asemenea, controlul adaptiv al vitezei de croazieră poate ajusta distanța de urmărire față de alte vehicule în funcție de focalizarea șoferului. Trecut la pasul următor, dacă șoferul este evaluat ca și cum nu poate continua să conducă în siguranță, RZ va clipi luminile de avarie și va opri vehiculul. 

RZ include, de asemenea, avertizare de unghi mort, avertizare de părăsire a benzii, asistență pentru menținerea benzii și avertizare de trafic transversal din spate. Mementoul pentru scaunul din spate este activat pe ușă; dacă ușa din spate este deschisă în decurs de 10 minute de la o călătorie, șoferului i se va reaminti să verifice bancheta din spate atunci când mașina este oprită. Este disponibilă o funcție de parcare automată, permițând ca RZ să fie parcat de la distanță atât în ​​spații paralele, cât și perpendiculare. Aceasta include capacitatea de a reveni într-un spațiu, astfel încât să poată conduce înainte la plecare.

Sperăm că v-a plăcut acest articol. Dacă doriți să aflați mai multe informații din lumea auto, vă invităm pe website-ul nostru, autochelu.ro, unde puteți găsi de asemenea și informații despre atelierul nostru. Pentru a fi primul care află cele mai noi știri și cele mai utile informații, ne puteți urmări pe canalele noastre de social media.

Vezi și

Mercedes-G-Class

Privind înapoi despre Mercedes-Benz Clasa G

De la începuturi și până în prezent, Clasa G a rămas aproape identică, cu doar câteva detalii de caroserie modificate. Desigur, a ținut pasul cu vremurile în ceea ce privește tehnologia, motorul și echipamentul de siguranță, dar designul unghiular a rămas neschimbat...

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button