Există o nouă companie de vehicule electrice în oraș, iar baza sa de origine este în Vietnam. Dacă nu ai auzit niciodată de VinFast, nu ești singurul, dar noul producător auto a adus două SUV-uri electrice funcționale la Salonul Auto Internațional de la New York săptămâna aceasta și a făcut plimbări pe o pistă interioară la Centrul de Convenții Jacob Javits din New York. Potrivit VinFast, ambele SUV-uri vor fi disponibile la nivelul de echipare Eco sau Plus, acestea din urmă cu o accelerație mai rapidă, dar cu o autonomie ceva mai mică. De asemenea, vor fi disponibile două baterii pentru oricare dintre versiunile ambelor modele: standard și cu rază lungă.
Pentru a complica lucrurile, proprietarii vor fi obligați să aleagă unul dintre cele două planuri de abonament pentru baterii care necesită o taxă lunară suplimentară, pe lângă prețul de achiziție, pentru a conduce vehiculul. Una dintre cele mai bune piese pentru consumatori va fi garanția din fabrică VinFast, care acoperă mașina pentru primii 10 ani sau 200.000 de km.
Acestea sunt suficient de unice pentru a avea propria identitate de marcă, dar se potrivesc chiar în combinație cu cele mai noi modele EV.Grup motopropulsor conține 348 CP sau 402 CP de la două motoare electrice, acționare directă cu o singură viteză și tracțiune integrală. În ciuda faptului că noile companii EV par să vină și să plece cu o frecvență incredibilă în acest moment al istoriei auto, VinFast pare promițător, cu obiective de producție ambițioase. Are o schimbare unică a prețurilor, cu un abonament pentru baterie adaptat utilizării așteptate de cumpărător. Compania explică astfel: „Separând prețul bateriei de valoarea de achiziție a automobilului, VinFast își asumă toate riscurile legate de bateria vehiculului și asigură un preț rezonabil pentru produsele sale, oferind în același timp clienților liniște sufletească. despre calitatea bateriei în timpul utilizării.”
Un avantaj esențial al abordării bateriilor este că VinFast oferă o garanție pe viață a bateriei care acoperă toate costurile de întreținere și reparații și va înlocui bateria gratuit atunci când capacitatea de încărcare scade sub 70%. Acest lucru ar trebui să reducă unele preocupări în rândul cumpărătorilor.
Din punct de vedere al stilului, SUV-urile VinFast sunt atractive, chiar dacă oarecum convenționale. Elementul care le diferențiază este o suliță LED pe partea din față, care se cufundă într-un „V” notabil. Farurile din spate sunt legate între ele cu o heckblende – o bandă de plastic negru strălucitor cu o insignă mare cromată „V” în centru – care imită forma farurilor. VF 8 mai mic are un profil crossover mic standard, iar VF 9 mai mare are forma mai cutițioasă, mai asemănătoare cu SUV-urile mari tradiționale, de ani de zile.
Interiorul urmează tendința minimalistă pe care mulți producători au copiat-o de când Tesla a făcut-o cool cu vehiculele sale electrice. Bazat pe o scurtă călătorie la Salonul Auto de la New York, cabina este liniștită, scaunele sunt confortabile, iar deschiderile ușilor permit accesul ușor. Tabloul de bord este de rezervă, cu un singur ecran tactil de 15 inci și o pereche de orificii de aerisire montate în centru, chiar deasupra consolei, care dispune de comenzi pentru selectorul de viteze cu buton. Există, de asemenea, și un afișaj head-up în fața șoferului.
Producătorul auto spune că asistentul virtual Amazon Alexa activat prin voce va fi disponibil în mașină și că vor exista peste 30 de funcții AI (Inteligență Artificială), folosite pentru a stimula interacțiunea dintre șofer și computerul de infotainment. Scaunele din ornamentul Plus sunt încălzite și ventilate și sunt tapițate cu piele atractivă. Versiunea Eco are scaune din piele sintetică. Decorul Plus vine, de asemenea, cu oglinzi cu întuneric automat, un hayon electric activat de picior, un ecran de infotainment de 8 inci în al doilea rând și o trapă panoramică. VF 9 are un al treilea rând cu scaune pentru șapte pasageri, deși versiunea Plus este disponibilă cu scaune de căpitan pe al doilea rând, care reduc capacitatea pasagerilor la șase. Atât VF 8, cât și VF 9 au un sistem de tracțiune integrală cu motor dublu. Versiunea Eco are 348 de cai putere, iar modelul Plus are 402 de cai putere.
VF 8 Plus va avea aceeași transmisie de 402 cai putere atât în versiunea Eco, cât și în cea Plus, deși autonomia în versiunea Plus este cu aproximativ 10 mile mai scurtă fie cu bateria standard, fie cu autonomie extinsă. VinFast estimează că VF 9 va avea o autonomie de la 262 la 369 de mile, în funcție de echipare și opțiuni. Folosind încărcarea rapidă DC, VinFast spune că este posibil să încărcați oricare model de la o încărcare de 10 la sută la 70 la sută.
Funcții de siguranță activă și asistență pentru șofer
VF 8 și VF 9 vor veni cu o suită completă de funcții de siguranță activă și de asistență a șoferului, inclusiv avertizare de coliziune frontală, frânare automată de urgență, control adaptiv al vitezei de croazieră, asistență pentru menținerea benzii, asistență pentru schimbarea benzii și monitorizarea șoferului pentru a vă asigura că șoferul este alertă în timp ce dispozitivele de asistență pentru șofer fără mâini sunt în uz.
Sperăm că ați găsit acest articol interesant și informativ. Pentru a afla mai multe informații din lumea auto, dar și despre atelierul nostru, vă invităm pe autochelu.ro. De asemenea, pentru a fi primul care află noile știri din această industrie, ne puteți urmări pe platformele noastre de social media.