Planul complet de electrificare al Volkswagen este pe drumul cel bun. Se știe că acesta este un act de identitate al familiei de modele noi, iar după ID.3 și ID.4 , acum ID.5 este pe scenă. În esență, este o ediție coupe a modelului ID.4, dar și un concept deja afișat pe modelul Audi Q4 e-tron Sportback. În curând, ne așteptăm la un concept similar cu Škoda Enyaq iV, la care se va adăuga termenul de coupe în numele său. Totuși, nu este vorba doar despre ediția coupe a ID.4, deoarece ID.5 aduce și alte modificări. ID.4 a trebuit să aștepte jumătate de an pentru a obține o ediție sport GTX, în timp ce ID.5 vine imediat cu această versiune, care (pentru cei care uită) schimbă denumirea anterioară, atât de populară, GTI.
Aspectul de coupé aduce o aerodinamică mai sportiva
Un aspect mai sportiv și liniile coupe au oferit noului model o aerodinamică mai bună. Acest lucru este dovedit de cifre, astfel încât coeficientul de rezistență a aerului este de 0,26 pentru ID.5 sau 0,27 pentru versiunea GTX. Eleronul integrat în capacul spate cu formă aerodinamică cu deschidere largă contribuie și el la reducerea rezistenței la aer. De asemenea, nu trebuie uitat faptul ca un flux optim de aer se obține și prin folosirea grătarului electric de aer din partea din față a vehiculului, care se va deschide doar atunci când este necesar.
Deși privind în cabina pasagerilor vedem că noul model arată similar și folosește un panou de instrumente digital de 6 inch și un sistem de infotainment cu ecran de 12 inch, nu totul este la fel. Diferența esențială față de ID.4 este ceea ce nu este atât de vizibil: noul software. ID.5 vine cu ID. Software 3.0 care îmbunătățește, printre altele, gestionarea naturală a comenzilor vocale (de exemplu: “Bună ziua, ID”). Acum are capacitatea de a învăța și oferă acces online la informații din Cloud. Un afișaj head-up opțional cu realitate augmentată va fi disponibil, care se va proiecta direct în câmpul vizual al șoferului.
Informatii online in timp real
Dacă se dorește, pentru iluminare va fi furnizată iluminare ambientală cu până la 30 de culori. Serviciile We Connect vor furniza șoferilor informații despre trafic online în timp real, actualizări online ale hărților, informații despre stația de încărcare, radio web și multe altele.Noul sistem opțional Park Assist Plus cu funcție de memorie va efectua opțional proceduri personalizate pentru intrarea într-un loc de parcare. Așadar, își va „aminti” unde și cum ați parcat, astfel încât, în cele din urmă, o puteți face singur.
Dar să revenim la cifre.
Volkswagen ID.5 are 459,9 centimetri lungime, iar versiunea sa GTX este cu 1,7 centimetri mai scurtă. Se pare că ID.5 este cu doar 15 mm mai lung și cu 18 mm mai jos decât ID.4. În cazul versiunii GTX, diferențele sunt și mai mici: 2 mm lungime și 12 mm înălțime. Linia plafonului coupé înseamnă, de asemenea, că spațiul pentru cap pe bancheta din spate este redus cu 12 milimetri. Dacă știm că ID.4 are un nivel de spațiu destul de solid, ne îndoim că acei 12 mm mai puțin ar trebui să deranjeze persoanele cu o înălțime de 190 cm.
Doar o dimensiune a bateriei
Cu un ampatament de 276,6 cm, este oferit și un nivel generos de spațiu pentru picioare. Capacitatea portbagajului este de până la 549 de litri, care poate fi mărită cu ușurință la 1.561 de litri prin rabatarea spătarelor banchetelor din spate. Materialele și manopera sunt la un nivel înalt. Materialele de tapițerie diferă în funcție de varianta interioară. Ne plac și siglele perforate ale familiei ID. Și vehicule în zona superioară a spătarului. Deși mulți ghicesc imediat care va fi diferența dintre modelele ID.4 și ID.5, este important de știut că nu a fost încă definit oficial, dar va fi semnificativ pentru modelele de start. Nu este atât de ciudat dacă știm cum va începe ID.5 cu o baterie de 77 kWh, în comparație cu bateria de 52 kWh cu care vine ID.4 entry-level. Acest lucru face o diferență semnificativă de preț chiar de la început.
Volkswagen a pregătit două versiuni pentru ID.5, adică puterea sistemului de propulsie, în timp ce a treia este ediția sportivă GTX. Astfel, versiunea inițială Pro, cu motorul din spate livrează 128 kW / 174 CP cu 310 Nm de cuplu maxim. Cel mai puternic Pro Performance, de asemenea, doar cu un motor electric care antrenează puntea spate, are 150 kW / 204 CP. Modelul ID.5 Pro durează 10,4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, în timp ce Pro Performance face același lucru în 8,4 secunde. Viteza maximă a ambelor versiuni este de 160 km/h. Cu puterea de la bateria de 77 kWh menționată mai sus, ambele modele ar trebui să aibă o autonomie de 520 de kilometri.
GTX cu tracțiune integrală
Ediția sportivă Volkswagen GTX aduce un motor electric suplimentar pe puntea față, care împreună cu cel din spate îl face pe patru roți. Există un motor electric de 80 kW / 109 CP pe puntea față, în timp ce motorul electric spate este același ca la modelul Pro Performance, cu 204 CP și 310 Nm cuplu. Aceasta înseamnă o putere totală combinată de 220 kW / 299 CP. Acționat în acest fel, ID.5 GTX este capabil să accelereze până la 100 km/h în 6,3 secunde, în timp ce viteza maximă este de 180 km/h.
Cu putere bateria de 77 kWh deja menționată, ambele versiuni ale modelului ID.5 ar trebui să aibă o autonomie de 520 de kilometri. Raza de acțiune a modelului sportiv GTX este ceva mai mică, iar conform datelor oficiale este de 480 km, conform normei WLTP. Bateria poate fi încărcată pe un încărcător de curent alternativ de 11 kW, fie că este o stație de încărcare publică sau o casetă de perete pentru casă, fie pe un încărcător de curent continuu cu maximum 135 kW. Apoi, încărcarea bateriei de la cinci până la 80% din capacitate durează 29 de minute.
Prețurile sunt încă necunoscute
Tehnologia LED caracteristică cu benzi luminoase în față (opționale) și în spate a vehiculului va asigura că ID.5 poate fi recunoscut în mod unic ca membru al familiei ID. vehicule. Printre altele, o bară de protecție diferențiată, panourile ușilor lăcuite și o nouă linie a acoperișului vor asigura că SUV-ul Coupe se deosebește de modelul ID.4.
ID.5 GTX va avea un aspect și mai dinamic datorită unor orificii de aerisire mai mari și a farurilor cu LED IQ.Light matrix standard cu faze lungi inteligente și stopuri LED 3D. Managerul său de dinamică a condusului conectează sistemele de conducere și de control al trenului. Sistemul de propulsie adaptivă DCC se va ocupa de cea mai bună dinamică de condus după cum doriți. La fel ca primele două modele de ID. familie, iar ID.5 va fi produs la uzina Volkswagen din Zwickau, Germania. Este de așteptat să iasă la vânzare la începutul primăverii anului viitor, când vor fi cunoscute prețurile versiunilor individuale, care în orice caz vor fi puțin mai mari decât modelul ID.4. Până în 2030, vehiculele complet electrice ar trebui să fie responsabile pentru cel puțin 70% din vânzările mărcii Volkswagen în Europa, ceea ce reprezintă o valoare care depășește semnificativ numărul de un milion de vehicule.
Dacă v-a plăcut acest articol, nu uitați să ne urmăriți pe platformele de social media. De asemenea, pentru a citi alte informații atât despre Volkswagen, cât și despre alte mărci auto, vă invităm pe autochelu.ro, unde puteți găsi informații și despre atelierul nostru.