În timp ce săptămânile se numără invers până la lansarea Volvo C40 Recharge 2022, producătorul auto continuă să furnizeze informații despre primul său vehicul electric.
Bazat pe SUV-ul mic XC40 disponibil în prezent, C40 Recharge va începe de la 58.750 EURO. Poate fi comandat doar online, iar primele vehicule vor ieși de pe linia de producție în această toamnă. La fel ca în cazul multor lansări de vehicule noi, cumpărătorii pot precomanda C40 Recharge înainte de a fi pus în vânzare.
Noul C40 Recharge pare a fi conceput pentru a umple o nișă foarte specifică. Acesta combină înălțimea de rulare a unui SUV doar cu spațiul de încărcare al unei mașini hatchback: o concesie pentru stil. Cu toate acestea, are un preț de pornire mai mare decât cel mai versatil reîncărcare complet electric XC40 pe care se bazează. Alte vehicule electrice mai accesibile includ Tesla Model 3 și Model Y, Ford Mustang Mach E și Volkswagen ID.4, toate fiind probabil să aibă o autonomie mai mare decât C40. Noul Volvo EV va concura direct cu Polestar 2, o altă mașină electrică de la Geely, producătorul auto chinez care este și compania mamă a Volvo. Diferența de preț dintre Polestar 2 și XC40 Recharge este una minimă.
Grup motopropulsor:
Motoare electrice duble, o baterie de 78 kWh, transmisie automată cu o singură viteză și tracțiune intergrală.
Volvo a declarat public că dorește ca jumătate din vânzările sale globale de vehicule să fie vehicule electrice pure până în 2025. Nu suntem siguri cât de mult va contribui C40 Recharge la acest obiectiv, mai ales având în vedere prețul relativ ridicat, raza probabilă de autonomie modestă și concurența puternică inclusiv alte vehicule similare de la Volvo și Polestar. C40 urmează o tendință în creștere pe care am văzut-o, în care SUV-urile obțin variante cu acoperiș asemănător coupe-ului. Audi a fost primul care a aplicat aspectul unui EV pe E-Tron Sportback, dar unele modele sunt numai pe benzină, care folosesc această filozofie de design includ Audi Q5 Sportback, BMW X4 și X6, Porsche Cayenne Coupe și Volkswagen Atlas Cross Sport. De obicei, aceste vehicule au mai puțin spațiu pentru cap în spate și spațiu de încărcare decât vehiculele pe care se bazează.Pe lângă linia de acoperiș din spate, Volvo spune că C40 este „mai jos și mai elegant” decât reîncărcarea XC40. C40 are, de asemenea, un front ușor diferit și o vedere spate complet nouă. Sunt disponibile șapte culori de vopsea, iar ornamentul Ultimate de ultimă generație are roți de 20 de inch.
Nu ne-am așezat încă în interiorul lui C40 și Volvo nu a lansat specificații detaliate, așa că nu știm exact cât de mult afectează acoperișul spațiului. Cu toate acestea, cele mai multe SUV-uri cu forme similare accentuează spațiul pentru șofer și pasager, în detrimentul celor din al doilea rând. Volvo spune că întregul interior al lui C40 nu conține piele. Un covor de culoare ceruleană numit Fjord Blue este oferit ca opțiune fără costuri cu anumite culori exterioare.
Sistemul de infotainment alimentat de Google pare să fie similar cu ceea ce se găsește în Polestar 2, care rulează pe sistemul de operare Android și integrează funcții precum Google Maps și Google Assistant. Deși cele două vehicule par să aibă interfețe de utilizator diferite, nu am constatat că acest parteneriat a dat un rezultat pozitiv la Polestar pe care l-am testat; utilizatorii trebuie să se conecteze la un cont Google (și să gestioneze setările de confidențialitate) pentru a profita din plin de funcțiile de infotainment ale mașinii. Sperăm că sistemul va fi perfecționat și mai mult înainte ca acest model să ajungă la dealeri. Sunt disponibile două niveluri de echipare: ornamentul de bază se numește Plus, în timp ce ornamentul Ultimate, mai scump, adaugă mai multă tehnologie, o trapă panoramică și un sistem de sunet mai bun.
C40 va veni cu o baterie de 78 kWh și două motoare, unul care conduce roțile din față, iar celălalt conduce pe spate. Cu toate acestea, există diferențe distincte între cele două vehicule. Polestar este vândut prin showroom-uri dedicate, în timp ce Volvo trebuie comandat online. Polestar are și opțiuni de tuning sportiv pe care Volvo nu le oferă. Volvo este construit în Belgia, în timp ce Polestar este construit în China.
Nu există încă o estimare a Agenției pentru Protecția Mediului pentru autonomia lui C40. Volvo mai spune că fiecare C40 va putea primi actualizariOTA (over-the-air) care vor continua să-și îmbunătățească performanța după vânzarea vehiculului, inclusiv capacitatea de a-și crește autonomia de rulare. Polestar 2 are aceleași capacități OTA și a primit o actualizare de la lansare despre care Polestar spune că mărește treptat raza lui 2. Cu toate acestea, estimările sale EPA nu s-au schimbat.
Sisteme de siguranță și asistență pentru șofer
În Europa, modelul C40 va primi ceea ce Volvo numește faruri „pixel”, adică lumini LED inteligente care pot direcționa lumina în direcții specifice pentru a ilumina mai bine drumul, fără a distribui lumina către alți șoferi.
Volvo nu a spus încă ce caracteristici de siguranță sunt standard, dar judecând după alte Volvo actuale, ne așteptăm la o suită completă de funcții de siguranță activă, inclusiv avertizare de coliziune frontală, frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor și a bicicliștilor, și avertizare pentru unghiul mort. Sistemul active de asistenta a șoferului Pilot Assist va fi disponibil pe echipamentul Ultimate de nivel superior.
Pentru a afla mai multe informații din lumea auto, cât și despre atelierul nostru, vă invităm pe autochelu.ro. De asemenea, ne puteți urmări activitatea pe platformele noastre de social media.